Back to Top

Vereniging van Senioren Beuningen

  De Vereniginig van Senioren Beuningen voor:

   * Belangenbehartiging in gemeente Beuningen en in het algemeen

   * Activiteiten in welzijn, ontspanning en sport

   * Scholing, ontwikkeling en praktische ondersteuning

headerfacebook

Wanneer u lid wordt van de Vereniging van Senioren ontvangt u de seniorenpas. Dit is een ledenpas van één van de verenigingen van onze gemeente, die tevens recht geeft op korting bij de winkeliers die vermeld staan op de kortingslijst.
Download PDF


Gedragsregels

De Vereniging van Senioren Beuningen doet haar uiterste best om de belangen van haar leden bij de middenstand, door middel van het verstrekken van pasjes, te bevorderen. Hieronder zijn de richtlijnen voor de houders van de seniorenpas vermeld.

Geldigheid
De seniorenpas op naam, met lidnummer en pasfoto, wordt jaarlijks verstrekt en is maar één jaar geldig. De seniorenpas is eigendom van de vereniging en dient bij voortijdige beëindiging van het lidmaatschap ingeleverd te worden.


Tijdelijke pas
Voor nieuwe leden en/of leden die hun pas zijn verloren, wordt een tijdelijke pas verstrekt. Hierop zijn de naam en het lidnummer vermeld, en dient men zich aanvullend te legitimeren. Ook deze pas is alleen in het lopende jaar geldig. In het daarop volgende jaar wordt uiteraard de normale pas weer verstrekt.


Geldigheidsduur van de pas
De geldigheidsduur van de pas eindigt bij stopzetting van het lidmaatschap bij één van de verenigingen.


Geldig voor
Alle senioren in de gemeente Beuningen die lid zijn van een vereniging van senioren.


Kortingen bij aankoop
Een lijst van leveranciers die korting verstrekken, zal bekend gemaakt worden in De Cirkel en op de website. Bovendien kan men de aangesloten winkels herkennen aan het VvSB-logo op raam of deur.


Legitimatieplicht
De seniorenpas is strikt persoonlijk en staat op naam; voor de pas is een recente pasfoto vereist.


Onrechtmatig gebruik
Bij onrechtmatig gebruik kan de pas worden ingenomen door de vereniging of het korting gevende bedrijf.


Suggesties en klachten
Deze kunt u kenbaar maken bij mevr. M. (Mieke) van den Dobbelsteen, Voorhof 32, telefoon: 06 225 816 47 of per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Verlies of diefstal
Bij verlies of diefstal kan een nieuwe pas worden verstrekt, uiteraard tegen betaling van de dan geldende kosten.


N.B.
Wij verzoeken u om bij betaling in de winkel op een onopvallende manier gebruik te maken van de pas, dit om andere kopers die geen korting krijgen, niet te ergeren. Tevens is het zo dat wanneer u met het hele gezin gaat dineren bij een horecabedrijf, niet iedereen korting krijgt. Alleen de eigenaar van de pas heeft hier recht op. Ook vragen wij u om bij het begin van de maaltijd de pas te tonen en niet aan het eind als de rekening al is opgemaakt.

Kortinglijst op vertoon van ledenpas.

Als lid van uw seniorenverenging profiteert u op vertoon van uw ledenpas ook in 2024 van aantrekkelijke kortingen op de producten of diensten van een breed aanbod van 24 leveranciers.
Met veel plezier presenteren we u hierbij dan ook het leveranciersoverzicht 2024. De gegevens van de leveranciers die korting bieden vindt u hieronder. Het meest actuele overzicht vindt u  ook op de website van uw vereniging.

Als koper geeft u, door het tonen van uw ledenpas, vóóraf aan dat u korting wilt ontvangen. In het algemeen kan gezegd worden dat de korting niet geldig is bij aanbiedingen en/of andere kortingen.

Mocht u om wat voor reden dan ook geen korting krijgen, dan zijn wij als verenigingen hierin geen partij en zijn hiervoor niet verantwoordelijk te houden.
In verband met mogelijk tussentijdse wijzigingen proberen wij de website actueel te houden.

Indien u vragen of opmerkingen heeft over de kortingslijst, kunt u contact opnemen met: 
Ton de Leeuw, tel.: 06 14609906 


Kortingslijst 2024

Naam Adres Korting
BEUNINGEN    
l’Angelo pizzeria Schoolstraat 5b 10% bij afhalen
Van der Berg schoenmakerij Julianaplein 47 5%, alleen op reparaties
Bestfloors vloerspecialist Hadrianussingel 34 10% tevoren melden
Bristol kleding Amaliaplein 7  10% voor de vestiging in Beuningen, m.u.v. aanbiedingen
Bulten - de Beijer Amaliaplein 15 3%, bij aankoop van meer dan € 5,–, m.u.v. aanbiedingen en vliegengordijnen
Expert elektronica Julianaplein 105a 5%, m.u.v. aanbiedingen en multimedia
Frits Wolf tuinmeubelen Hadrianussingel 29 10%
‘t Groenwinkeltje Kerkplein 68 5%
Limburgia vlaaienspecialist Julianaplein 22b 5%, m.u.v. aanbiedingen
Mari Frunt woninginrichting van Heemstraweg 45 5% alleen op materiaal
New York pizza Schoolstraat 5a €5,99 bij afhalen
Slaap Sfeer, beddenzaak Hadrianussingel 34 10%
Pearle opticien Julianaplein 142 10%, aanbiedingen in overleg
Tapijtcentrum Beuningen Hadrianussingel 24 6%
Teunissen Tweewielers Schoolstraat 35 10% op fietsen en onderdelen
De Toog slijterij Kerkplein 62 5%
Wim van Hulst verf, behang Wilhelminalaan 10 5%
Zaak van Ruud herenmode Julianaplein 35 7%
EWIJK
De Klein  electro Julianastraat 8 5% maar niet op aanbiedingen
NIJMEGEN
Weijers riooltechniek Hogelandseweg 9 10%
Gerritsen Lijstenmakerij In de Betouwstraat 36 10%
WINSSEN
Marcusse woninginrichting Alex Willemsstraat 2a 5%
Slijterij Winssen Leegstraat 7B 5%
WIJCHEN
Hormes bouwmaterialen Nieuweweg 145-147 10% op nagenoeg alles in de bouwmarkt en 15% op politiekeurmerkproducten*
* m.u.v. vaste lage prijzen en acties.
     
Rijbewijskeuringsarts.nl 085-0180800 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. • U als lid betaalt € 45,00 i.p.v. € 62,50 voor niet leden voor keuring rijbewijs A/B/BE voor 75+ • U als lid betaalt € 60,00 i.p.v. € 74,50 voor niet leden voor keuring A/B/BE/CE/D/DE, taxipas, medibus, touringcar en klein vaarbewijs tot 75 jaar Abonneevoordeel: Leden krijgen aanzienlijke korting. (Prijzen zijn incl. 21% BTW)
Cursussen & Educatie
Clustercoördinator cursussen Carla Schumbera 06-40349352 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Contactpersoon bestuur Mary van Oort 06-15697579 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Cursus Engels Carla Schumbera 06-40349352 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Cursus Frans Carla Schumbera 06-40349352 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Cursus Spaans Carla Schumbera 06-40349352 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Cursus Kunstgeschiedenis Carla Schumbera 06-40349352 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Cursus Filosofie Carla Schumbera 06-40349352 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Cursus Poëzie Carla Schumbera 06-40349352 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Creatief
Clustercoördinator  Leendert van der Oest 024-6774580 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Contactpersoon bestuur Mary van Oort 06-15697579 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Bloemschikken Eva Kersten 06-42516918 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Borduren, maar dan anders Ruby Struiksma 024-6776301 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Fotoclub De Positieven Hans van Hees 024-6773797 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Patchwork-Quilten Plony Witte 024-6773293 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Schilderen dinsdag Leendert van der Oest 06-47171954  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Schilderen donderdag Leendert van der Oest 06-47171954  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Zorg en Welzijn
Contactpersoon bestuur Tineke van Iersel 06-50691970 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Inloophuis  Ria Beukema 024-6750204 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Attenties 80/90-jarigen Annie Verriet 06-22695490 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 
Jubileabezoek  Annie Verriet 06-22695490 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ziekenbezoek Annie Verriet 06-22695490 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Breiclub Cokkie Bonté 024-2060487 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Vertel eens Tineke van Iersel 06-50691970 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ontspanning
Contactpersonen bestuur Geert Benders (GB) 024-6750196 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Mary van Oort (MvO) 06-15697579 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Frans Peperzak (FP) 06-53649428 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Handwerken Ria van Hulst (MvO) 024-8446268
Bridgeclub Vroegop José Hessels / MvO) 024-6771858 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Muziekcafé Herm Klein Schiphorst (GB) 024-6772280 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Reizen5 en 1-daagse reis Cokkie Bonté (MvO) 024-2060487 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Reizen 5 en 1-daagse reis Marian Bijloo (MvO) 024-6772716 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Samen uit eten Vacant  / FP
Kaarten (rikken) Jan Linschoten (GB) 06-29598180 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Kunst, Cultuur en Muziek
Contactpersoon bestuur Brigit Geurts 06-21572266 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Leeskring een Ceciel Porskamp 06-42339211 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Leeskring twee Ceciel Porskamp 06-42339211 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Muziekcommissie  Diny Wenting  06-10842177 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Culturele commissie Joep Mes 024-6773072 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Mieke Beer 06-41197991 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Kunstroute Leendert van der Oest 024-6774580 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Cursus Line dance Ceciel Porskamp Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Project Groen Ontmoeten
Contactpersoon bestuur Frans Peperzak 06-53649428 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Klimaat en milieu Rob Vendel 06-40631194 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Creatief Marian Postulaert 06-40241904 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wandelend Wijzer Herm Klein Schiphorst 024-6772280 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Sport en Beweging
Clustercoördinator
Contactpersoon bestuur Geert Benders 024-6750196 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Biljarten Geert Benders 06-19067401 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bowling Jan Linschoten 0629598180 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Fietsen Toni Mattheij 06-53311649 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Coen van de Kammen 06-39580386 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Fithockey Paul Willems 06-10058889 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Annemieke Mattheij 024-6774837 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Fittafeltennis Nicole Hubers 06-43485557 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Hans Crans 06-13513454 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Jeu de boules Herman van den Bosch 06-51077184 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wim Janssen 06-29211077 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Koersbal Hannie Romviel 024-6772797 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Walking Football Geert Benders 06-19067401 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Kwiek route Geert Benders 06-19067401 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Badminton Marian Theunissen 0610649232 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Basketbal Old Stars Geert Benders 06-19067401 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bestuursondersteuning
Contactpersoon bestuur Frans Peperzak (FP) 06-53649428 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving Activiteitenleider Telefoon E-mailadres
Beheer website en ICT ondersteuning Douwe Bangma 06-54933111 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Digitaal steunpunt ouderen (DSO) Albert Bergers Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Redactie De Cirkel Joke van Lith - van de Boom 06-24823804 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Zaalreserveringen Lèghe Polder Mia Kroon 024-6771179 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ledenadministratie Mieke van den Dobbelsteen 06-22581647 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Werkgroepen SSgB Coördinatie
Belasting invulhulpen Hennie Uil (Stg. SSgB) 06-5477 0809 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ouderenadviseurs David Knaap (stg Perspectief) 024-6750939 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Zomerfestival Jan Linschoten 06-29598180 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
1. Verantwoording (Statuten artikel 17.1)
Krachtens het bepaalde in artikel 17 lid 1 van de statuten van de Vereniging van Senioren Beuningen, verleden door notaris mr. Leonardus Wilhelmus Martinus Kersten te Beuningen, op 18 april 2008, verder genoemd de Vereniging, is er een Huishoudelijk Reglement ter uitvoering en goede functionering van de statuten. Dit Huishoudelijk Reglement mag geen bepalingen bevatten die strijdig zijn met de Statuten. 

2. Lidmaatschap  (Statuten artikel 5)
Aanmelding voor het lidmaatschap. Degene, die lid wenst te worden van de Vereniging meldt zich aan bij het Bestuur c.q. ledenadministratie.
1. Het Bestuur beslist over de toelating.
2. Inschrijving van het lidmaatschap geschiedt door het Bestuur c.q. ledenadministratie door opneming in een ledenlijst van de naam, het adres, de geboortedatum en verder alle gegevens die voor een goede administratie van de Vereniging noodzakelijk zijn.
3. De onder 3 bedoelde gegevens kunnen zonder toestemming van de aanvrager alleen worden doorgegeven aan de Unie KBO.
4. Weigering van het lidmaatschap van de Vereniging wordt door het Bestuur schriftelijk aan de aanvrager gemeld onder opgave van de reden(en).
5. Bij weigering van het lidmaatschap door het Bestuur kan de aanvrager zich wenden tot de Algemene Vergadering van de Vereniging, die alsnog tot toelating kan besluiten.

3 De Algemene Vergadering (Statuten artikel 9 en 10)
Het Bestuur kan niet-leden uitnodigen ter bijwoning van de Algemene Vergadering. Zij hebben geen stemrecht en kunnen slechts deelnemen aan de besprekingen indien zij daartoe uitdrukkelijk worden uitgenodigd.

4. In alle gevallen wordt mondeling gestemd. Dit kan door telling bij hand opsteken gebeuren. Hiervan wordt afgeweken als:
- Er over personen wordt gestemd en er tegenkandidaten zijn.
- Als een van de aanwezige leden dit eist.

Er dient dan schriftelijk gestemd te worden, de werkwijze is als volgt: 
1. De voorzitter wijst uit de Algemene Vergadering drie leden aan die een “Commissie van stemopneming” vormen. Deze commissie wijst  één van hen aan als voorzitter van de commissie.
2. De commissie reikt stembriefjes uit aan de leden van de Algemene Vergadering die de presentielijst hebben getekend.
3. De commissie tekent op de presentielijst aan, aan wie een stembriefje is uitgereikt en stelt het aantal uitgereikte stembriefjes vast.
4. De commissie zamelt de ingevulde stembriefjes in en stelt het aantal ingeleverde stembriefjes vast.
5. De voorzitter van de commissie opent de stembriefjes, controleert de geldigheid van de uitgebrachte stem en leest de uitgebrachte stem voor.
6. De beide andere leden controleren de geldigheid van de uitgebrachte stem, noteren de voor- en tegenstemmen, c.q. het aantal stemmen per kandidaat.
7. De commissie stelt de uitslag van de stemming vast en deelt de uitslag aan de vergadering mede.
8. De commissie legt de uitslag schriftelijk gedateerd en ondertekend vast.
9. Voor de in dit lid onder 2, 3 en 4 genoemde werkzaamheden kan de commissie zich laten bijstaan door één of meer Bestuursleden.

Indien bij een stemming over personen geen meerderheid is behaald, vindt schriftelijk een tweede stemming plaats. Wordt ook dan geen meerderheid gehaald dan vindt herstemming plaats tussen de personen die bij de tweede stemming de meeste stemmen behaalden.
Elk conform het bepaalde in lid 2 van dit artikel in de presentielijst vermeld lid heeft één stem.

Schriftelijk stemmen zijn ongeldig:
1. stemmen die niet duidelijk de wil van de kiezer tot uitdrukking brengen;
2. stemmen die zijn ondertekend of op andere wijze zijn gemerkt;
3. stemmen die blanco zijn ingeleverd;
4. stemmen die meer of andere namen van personen bevatten dan gekozen kunnen worden;
5. stemmen, uitgebracht door leden die niet of onvolledig zijn vermeld op de presentielijst.

5. Kandidaatstelling Bestuur
Ten minste vier weken voor de Algemene Vergadering meldt het Bestuur de vacatures
1. Het Bestuur kan kandidaten voorstellen voor de in te vullen vacatures; zij meldt dit aan de Algemene Vergadering.
2. Tegenkandidaten kunnen door de leden tot uiterlijk twee weken voor de Algemene Vergadering schriftelijk worden ingediend bij het Bestuur, ondersteund volgens de statuten artikel 11 lid 1.
3. Het Bestuur stelt na een gesprek met de tot kandidaat gestelde leden een kandidatenlijst op en reikt deze uit bij aanvang van de vergadering.

6. Einde lidmaatschap Bestuur (Statuten artikel 11.8.)
Het lidmaatschap van het Bestuur eindigt zoals aangegeven in de statuten, volgens een rooster van aftreden en voorts:
1. Bij besluit van tweederde van de zittende Bestuursleden met een aan het lid, nadat deze is gehoord, gericht schrijven, dat verdere samenwerking niet mogelijk is.
2. Doordat het lid aftredend is en niet herkozen wordt.
3. Doordat het lid twee maal de zittingstermijn van drie jaar lid is geweest van het Bestuur, tenzij de Algemene Vergadering anders beslist.
4. Door overlijden.

7. Taken en bevoegdheden Bestuur (Statuten artikel 12.)
Naast de taken en bevoegdheden, zoals bepaald in artikel 12 van de statuten van de Vereniging, heeft het Bestuur nog de volgende taken en bevoegdheden.
1. Het Bestuur is belast met het besturen van de Vereniging en het uitvoeren van de besluiten van de Algemene Vergadering en voert voorts alle taken uit, voor zover deze niet op grond van de statuten en het Huishoudelijk Reglement van de Vereniging aan andere organen zijn opgedragen.
2. Het voeren van een financiële administratie, het jaarlijks aan de Algemene Vergadering afleggen van verantwoording over het gevoerde financiële beleid en het voorleggen van een begroting voor het volgende jaar.
3. Het voeren van een secretariaat, het opstellen van een jaarverslag over het gevoerde beleid en het ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorleggen van het jaarverslag.
4. Het Bestuur draagt zorg voor het notarieel verlijden van elke statutenwijziging waartoe de Algemene Vergadering heeft besloten. Wijzigingen binnen het Bestuur dienen te worden doorgegeven aan de Kamer van Koophandel.
5. Het Bestuur draagt zorg voor het neerleggen van een authentiek afschrift van de akte van statutenwijziging en van een volledige doorlopende tekst van de statuten, zoals die na de laatste wijziging zullen luiden, ten kantore van het Verenigingenregister, gehouden door de Kamer van Koophandel en Fabrieken in het gebied waar Beuningen onder ressorteert.
6. Het Bestuur kan ter vergadering alleen dan geldige besluiten nemen als de meerderheid van de leden ter vergadering aanwezig is.
7. Alle besluiten van het Bestuur worden genomen met volstrekte meerderheid van de uitgebrachte stemmen; ieder lid van het Bestuur heeft één stem. Bij het staken van de stemmen is die van de voorzitter doorslaggevend.
8. Van het verhandelde in een bestuursvergadering wordt verslag opgemaakt. Dit verslag wordt in de volgende bestuursvergadering al of niet gewijzigd vastgesteld en door de voorzitter en de secretaris ondertekend.
9. Het Bestuur kan ter behartiging van bijzondere taken of activiteiten vaste of ad hoc commissies instellen.
10. Het Bestuur stelt een beleidsplan op en een daarbij behorende toelichting.
11. Ter wille van de continuïteit van de werkzaamheden in het Bestuur is het gewenst plaatsvervangende functionarissen te benoemen voor voorzitter, secretaris, penningmeester en de ledenadministratie.
12. Bij beëindiging van het bestuurslidmaatschap levert het bestuurslid, of diens nabestaanden, alle bescheiden en gegevens in bij het Bestuur.

8. Dagelijks Bestuur (Statuten artikel 13)
Deze leden kunnen, bij afwezigheid of op hun verzoek, worden vervangen door hun plaatsvervanger.
1. Het Dagelijks Bestuur vergadert eenmaal ter voorbereiding van elke bestuursvergadering en voorts zo vaak als de voorzitter of de twee andere leden van het Dagelijks Bestuur dat nodig oordelen.
2. De vergadering van het Dagelijks Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter dan wel door de beide andere leden van het Dagelijks Bestuur of namens hen, door de secretaris.
3. Het Dagelijks Bestuur kan in volledige overeenstemming besluiten nemen.
4. Besluiten worden schriftelijk vastgelegd en aan de eerstvolgende bestuursvergadering voorgelegd.
5. Het Dagelijks Bestuur is belast met de voorbereiding van bestuursvergaderingen, met de voorbereiding en uitvoering van besluiten van het Bestuur, met de voorbereiding en de uitvoering van besluiten van de Algemene Vergadering, en voorts met al datgene wat door het Bestuur aan het Dagelijks Bestuur, wordt opgedragen waaronder de lopende zaken.

9. Voorzitter
Hij/zij heeft toegang tot alle vergaderingen die in het kader van de Vereniging worden gehouden.
1. Hij/zij presideert de vergaderingen van de Algemene Vergadering, van het Bestuur en van het Dagelijks Bestuur.
2. Hij/zij treedt als enige namens de Vereniging naar buiten richting pers/media, tenzij hij dit aan anderen heeft gedelegeerd met betrekking tot een bepaald thema. 

10. Secretaris
Hij/zij is verantwoordelijk voor de correspondentie en de niet-financiële administratie van de Vereniging. Hij/zij heeft de zorg voor de agenda’s, verslagen en vergaderstukken voor de Algemene Vergadering, de bestuursvergadering, de activiteitenvergadering en de vergadering van het Dagelijks Bestuur. Hij/zij zorgt voor een doelmatige organisatie van het secretariaat en draagt daarvoor verantwoordelijkheid.
1. Hij/zij legt een archief aan van de verslagen, notities en andere voor de Vereniging relevante stukken. Tot zijn/haar taak behoort het beheren van dat archief.
2. Tijdig voor een bijeenkomst van de Algemene Vergadering legt hij/zij aan het Bestuur ter beoordeling voor:
– het conceptverslag van de voorgaande vergadering;
– het jaarverslag over het afgelopen jaar;
– de concept-uitnodiging en agenda voor de jaarvergadering.

11. Penningmeester
Hij/zij is belast met het beheer van de geldmiddelen en is verantwoordelijk voor de administratie daarvan, op zodanige wijze dat per kalenderjaar de inkomsten, de uitgaven en de vermogenstoestand kunnen worden gepresenteerd en de juistheid van de inkomsten en uitgaven kan worden gecontroleerd.
1. Hij/zij is belast met de zorg voor het nakomen van de financiële verplichtingen ten opzichte van derden.
2. Hij/zij houdt van de vermogenstoestand en van de financiële toestand van de Vereniging op zodanige wijze aantekening dat daaruit te allen tijde de rechten en plichten van de Vereniging kunnen worden gekend.
3. Regelmatig en op verzoek van het Bestuur geeft hij/zij inzicht in de relevante afwijkingen ten opzichte van de begroting.
4. Na afloop van het kalenderjaar en tijdig voor de Algemene Vergadering legt hij/zij aan het Bestuur de jaarstukken ter kennisneming voor.
Deze jaarstukken bestaan uit:
– de exploitatierekening over het afgelopen jaar;
– de balans per 31 december van het afgelopen jaar;
– de begroting van het volgende jaar.
5. Tijdig voor de Algemene Vergadering biedt hij/zij de concept jaarstukken en de financiële administratie ter controle aan de financiële controle-commissie aan.
6. Desgevraagd licht hij/zij op de Algemene Vergadering de jaarstukken toe en verstrekt alle gevraagde inlichtingen.

12. Leden- en contributieadministratie
Ter ondersteuning van de secretaris en penningmeester kan een bestuurslid worden aangewezen als verantwoordelijke voor de leden- en contributieadministratie.
1. Hij/Zij is verantwoordelijk voor alle aanmeldingen, afmeldingen en mutaties.
2. Hij/Zij is verantwoordelijk voor de communicatie met de Unie KBO, met betrekking tot de leden- en contributieadministratie.
3. Hij/Zij verzorgt en organiseert de uitgave en vervanging van de ledenpasjes, waarop ieder lid recht heeft.
4. Hij/Zij is belast met de inning van de contributie en voert nauwgezet het sanctiebeleid uit.
5. Sanctiebeleid lid met automatische incasso:
Wanneer een automatische incasso niet kan worden geïnd, wordt het lid hiervan in kennis gesteld en wordt een 2e poging gedaan binnen 3 weken. Lukt het bij de 2e poging nog niet, dan wordt het lid, binnen 2 weken daarna alsnog de mogelijkheid geboden het lidmaatschapsgeld te betalen tegen het normale tarief van een “acceptgirolid”.

Pagina 1 van 4